Safe travel and movement
Through the
Environment for young learners with visual impairment, Promoted by all!
Understanding and
Participation.
Spletna stran projekta: StepUP Comenius
Publikacije projekta
- Step Up Newsletter 1 (pdf)
- Step Up Newsletter 2 (pdf)
- Step Up Newsletter 3 (pdf)
- Step Up Newsletter 4 (pdf)
Gradiva, ki so nastala v okviru projekta
- Book of Simple Steps (pdf)
- Environmental Audit Template Reference Guide (pdf)
- Environmental Audit (pdf)
- Glossary (pdf)
- Literature Review (pdf)
- Stereotipi o slepih in slabovidnih naj postanejo preteklost!
- Preprosti koraki (pdf)
- Obrazec za ocenjevanje okolja (pdf)
Kaj je STEP UP?
STEP UP je dvoletni evropski projekt, katerega tema je orientacija in mobilnost otrok in mladostnikov s težjimi okvarami vida, v katerem sodeluje 7 držav z 8 ustanovami.
Partnerji v projektu
- Gymnazium pro zrakove postizene a Stredni skola pro zrakove postizene, Praga, Češka republika
- Jyväskylän näkövammaisten koulu, Jyväskylä, Finska
- Institut pour Deficients Visuels, Luksemburg
- Jordanstown School, Belfast, Severna Irska
- Royal Blind School, Edinburg, Škotska
- Primary School for Children with Visual Impairment, ChildVision, Dublin, Republika Irska
- Ekeskolan/Resourcentre Vision, Örebro, Švedska
- Zavod za slepo in slabovidno mladino Ljubljana, Ljubljana, Slovenija
Projekt ni namenjen izobraževanju učiteljev orientacije in mobilnosti, ampak vsem tistim, ki s svojimi aktivnostmi lahko podpirajo razvoj veščin na tem področju. Ciljno skupino predstavljajo tako starši otrok z okvarami vida, njihovi učitelji, vzgojitelji in drugi strokovni delavci na šolah, ki delajo s slepimi oz. slabovidnimi otroki in mladostniki.
In kakšni so cilji projekta?
Napačne predstave in pomanjkanje znanja na področju orientacije in mobilnosti oseb z okvarami vida ima pogosto za posledico prezaščitniško okolje, v katerem učenec ne pridobi potrebne samozavesti in motivacije za samostojnost.
V okviru projekta bomo pregledali in zbrali ustrezno literaturo ter pripravili informacije, ki bodo zgoraj omenjene skupine osveščale o tem, kako pomembno vlogo igrajo pri razvijanju veščin na področju orientacije in mobilnosti in na kakšen način lahko pomagajo.
Ukvarjali se bomo s terminologijo na področju orientacije in mobilnosti oseb z okvarami vida. Ker se v sodelujočih državah govori osem različnih jezikov, bo poenotenje terminologije na tem strokovnem področju tudi prispevek k lažji komunikaciji v celotnem evropskem prostoru. V Sloveniji delo sovpada s pripravo terminološkega slovarja.
Cilj projekta je tudi razvijanje znanja in zavesti o tem, kako pomembno je ustvarjanje varnega okolja in odpravljanje nepotrebnih ovir in nevarnosti za samostojno gibanje slepih in slabovidnih otrok in mladostnikov.
Zapisala:
Marija Jeraša, koordinatorica projekta v Zavodu za slepo in slabovidno mladino Ljubljana