Center IRIS

Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne Ljubljana

Zborniku na pot


Beseda urednice

Dragi bralci, dragi ustvarjalci zbornika, ki ga izdajamo ob organizaciji strokovne konference z mednarodno udeležbo z naslovom »Celostna obravnava, vseživljenjsko učenje in socialna vključenost oseb z okvaro vida – srečanje strokovnjakov«, ki ga Center IRIS (Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne) organizira ob 100. obletnici šole za slepe in slabovidne na Slovenskem.

V veliko čast in veselje mi je, da lahko zapišem prve besede zbornika, ki smo ga ustvarili skupaj; vsi, ki nam je mar za razvoj stroke in predvsem, ki nam je mar kaj in kako delamo.

Človek se ne rodi z vsem znanjem tega sveta, lahko pa mnogo tega pridobi, če le hoče.

In kot rezultat tega naj bo zbornik, ki je pred nami.

Navajam 100 (50*2) razlogov za 100 let, zakaj zbornik sploh prebrati.

Zato, ker lahko v njem preberemo:

  1. kako se počuti slep otrok, ki je danes uspešen odrasel,
  2. kako se počutijo mladostniki in kje imajo največ težav,
  3. s čim se soočajo starši, ko spoznajo, da z otrokovim vidom nekaj ni v redu, kaj storiti in katerih napak ne ponoviti,
  4. kako se počuti učitelj, ki ve, da bo učil slepega, slabovidnega otroka,
  5. kaj menijo učitelji v večinskih šolah,
  6. kaj je koristno znanje za otroke z okvaro vida,
  7. o težavah, izzivih in rešitvah spremljevalcev,
  8. o tem kako poučevati matematiko,
  9. kako poučevati angleščino,
  10. kakšna je ponudba na športnem področju,
  11. zakaj je likovna vzgoja in razvoj ustvarjalnosti in dostopnosti kulture nujen,
  12. o šahu,
  13. o zgodovini skrbi za slepe in slabovidne,
  14. o nalogah mobilnega učitelja,
  15. o pomembnosti prehodov med programi,
  16. kako se zgodi, da imajo otroci prilagojena tekmovanja,
  17. kako senzibilizirati javnost in jih popeljati na vrt čutil ali organizirati izkustveno delavnico,
  18. kako vedeti ali je določeno vedenje primerno ali ne in kako neprimerna vedenja odpravljati,
  19. zakaj je zgodnja obravnava nujna in kako pomembno je znati otroka opazovati,
  20. kako pomembno je dati ljudem možnost, da se dokažejo, da se presežejo, uspejo v okviru svojih zmožnosti,
  21. kako normalno se je motiti in biti le človek,
  22. kako delujejo organizacije za slepe in slabovidne v Sloveniji, na Hrvaškem, v Bosni, v Srbiji,
  23. o pomenu tipne slikanice, začetnega opismenjevanja, primernega igralnega okolja,
  24. o motoričnem razvoju,
  25. o tem, kako otroka pripraviti na kopanje in nakupovanje,
  26. o delu šolske svetovalne službe, koordinaciji strokovnih timov, razvoju stroke, mednarodnih projektih,
  27. o tehnikah sproščanja oči,
  28. o cerebralni vizualni disfunkciji,
  29. o sindromu Irlen,
  30. o tem, da vzgoja in izobraževanje nista vse in da ne beremo besedne zveze »socialna vključenost« vsi na enak način,
  31. o pomenu razširjenega kurikula,
  32. kdo so ustvarjalci zbornika, s čim se ukvarjajo, kaj jih pri njihovem delu vodi,
  33. zato, ker lahko v njem spoznamo, da nismo sami,
  34. da nas je veliko, ki nam je mar za slepe, slabovidne, za osebe z okvaro vidne funkcije in za njihove družine,
  35. da se je vredno potruditi,
  36. da smo vedno boljši,
  37. da nas je lahko kdaj tudi strah,
  38. da ne moremo biti vsevedni,
  39. če želimo vedeti, moramo vprašati,
  40. da za vsakim dežjem posije sonce,
  41. da se ves čas učimo,
  42. da se včasih tudi jezimo, nergamo in pritožujemo,
  43. da ne obupamo,
  44. da delamo, zato ker menimo, da je nekaj tako prav in ne zato, da bo nekdo rekel hvala (čeprav je lepo slišati tudi to),
  45. da se je vredno potruditi,
  46. da si tisto kar daješ,
  47. da lahko marsikatere prakse dela s slepimi in slabovidnimi prenesemo na delo z drugimi učenci,
  48. da je prav, da smo naše izkušnje in znanje zapisali, da bodo drugi lahko prebrali,
  49. dopolnite po lastni presoji: ___________________________________,
  50. da okvara vida ni zid, pač pa le ovira (te pa se lahko požaga, podre, zniža, preskoči …).

In sedaj začnite pri številki 1 in vse razloge preberite še enkrat.

100.

Torej, zdaj veste.

Roman Brvar, dolgoletni učitelj slepih in slabovidnih, profesor zgodovine in geografije, eden mojih prvih in najboljših mentorjev, je rekel: »Ko damo otrokom možnost, nastane neskončni prostor »Zakaj-ev?«, v zadovoljstvo učitelju in otroku.« To, da je pred nami ta zbornik, ni naključje, to je naša želja po učenju, znanju in napredku, ki naj nikoli ne mine. Naj bo pred nami za vse nas čas »Zakaj-ev?« v zadovoljstvo nas vseh.

Dragi avtorji prispevkov, hvala, ker ste se odločili svoje izkušnje, znanje, razmišljanje deliti z nami in ga zapisati za prihodnje generacije.

Dragi bralci, naj prebrano služi svojemu namenu.

Dragi sodelavci, hvala za sodelovanje.

Prijetno branje vam želim!

Mag. Nina Čelešnik Kozamernik

organizatorka kongresa in urednica zbornika

Zbornik v elektronski obliki:

  • Zbornik v pdf obliki
  • Elektronska verzija, primerna za branje z brajevo vrstico, se pripravlja in bo na voljo v kratkem.

(Skupno 74 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost