Pogosta uporaba računalnika v našem vsakdanu lahko povzroči pojav suhih oči, utrujenosti zaradi naprezanja oči in glavobole. Poleg ustaljenih priporočil občasnega gledanja mimo računalnika v daljavo na vsakih 20 minut, zavestnega pogostejšega mežikanja med delom na računalniku in masiranja zaprtih vek, s čimer razporedimo sloj maščobe pod vekami po očeh, tokrat predstavljamo še nekaj alternativnih vaj sproščanja oči, ki temeljijo na povezovanju umirjenosti, gibanja in vidnega predstavljanja ter spominjajo na obliko “joge za oči”.

Učinkovitost vaj po Batesovi metodi ni statistično potrjena, vendar kljub pomanjkanju znanstvenih dokazov obstajajo primeri ljudi, ki so se zaradi navedenih vaj počutili bolje. Znano je, da se uporaba (ostankov) vida pri določeni osebi lahko razlikuje od dneva do dneva. To je namreč odvisno od mnogih dejavnikov, med drugim tudi od utrujenosti. Vsekakor je priporočljivo, da vsak posameznik poskusi različne načine sproščanja oči. Nekaterim bodo pomagale prav opisane tehnike.

Prekrivanje oči z dlanmi

  • Dlani položimo preko zaprtih oči, pri čemer ne pritiskamo na zrkla.
  • Med vajo petnajstkrat vdihnemo.
  • Spomnimo se, da vajo opravimo enkrat ali večkrat na dan (kako dolgo je odvisno od vsakega posameznika – priporoča se od 5 do 10 minut na dan).

Prekrivanje oči z dlanmi

Sončenje

  • Zapremo oči. Predstavljamo si točko v daljavi.
  • Obračamo glavo z ene strani na drugo, pri čemer zaprte oči potujejo iz enega območja sence preko vira svetlobe v drugo območje sence (iz leve proti desni).
  • Ti gibi so počasni in trajajo približno tri sekunde, da pridejo iz ene strani na drugo.
  • Tehnika sončenja ne traja več kot tri minute.
  • Po sončenju vedno sledi prekrivanje oči z dlanmi. Pri tem ugasnemo svetlobo oz. pogled usmerimo stran od svetlobe.

Sončenje

Zibanje na mestu

  • Poiščemo okno.
  • Pred oknom stojimo z razkrečenimi nogami v širini ramen.
  • Zazremo se v neko točko v daljavi in se osredotočimo na barvo, ki jo vidimo.
  • Zapremo oči, sproščeno dihamo in poslušamo zvoke iz okolja.
  • Medtem se s telesom pozibavamo z ene na drugo nogo.
  • Preden odpremo oči, preverimo ali še vedno sproščeno dihamo in poslušamo.
  • Ko odpremo oči, gledamo v oddaljeno točko in med pozibavanjem opazujemo gibanje okolja.

Mežikanje

Z mežikanjem se navlaži roženica in oči si na ta način nekoliko odpočijejo.

Primeri vaj z mežikanjem so naslednji:

  • izmenično mežikanje in med vsako menjavo mežika z enim očesom, mežikanje z obema očesoma hkrati;
  • premikanje žoge z ene strani na drugo in mežikanje, ko je žoga na skrajni levi oz. desni strani;
  • mežikanje pri vsakem koraku med hojo;
  • mežikanje po vsaki prebrani vrstici.

Barvni dan

  • Zjutraj si izberemo barvo in tekom dneva iščemo ter spontano opazujemo več predmetov te barve.
  • Vsak dan v tednu izberem drugo barvo.

Nihanje

S premikanjem oči v levo in nato v desno stran, oseba pridobi vtis premikajočih predmetov v nasprotno smer. Oči se sproščajo, če jim dovolimo zaznavati gibanje sveta okoli nas. Učenje zaznavanja gibanja pripomore k boljši povezanosti med očmi in mislimi. Obstaja več vaj znotraj te tehnike.

Optično nihanje

  • Pri optičnem nihanju sledimo liniji (vertikalni ali horizontalni) samo s premikanjem oči (glava in telo mirujeta).
  • Z umirjenimi mislimi lahko pri tem zaznavamo premikanje ozadja v nasprotno smer.

Nihanje z glavo

  • Premikamo le glavo in oči, telo pa miruje.
  • Sedimo z zaprtimi očmi in obrnemo glavo v levo stran.
  • Odpremo oči in se osredotočimo na daljno točko v vidnem polju, v katero je usmerjen nos.
  • Nato glavo pomikamo v desno stran in pri tem pazimo, da so oči ves čas usmerjene čim bolj vzporedno z gibi glave.
  • Zapremo oči in vajo ponovimo v nasprotno stran.

Nihanje z glavo

 

Nihanje s sklenjenimi dlanmi

  • Sedimo za mizo in imamo roke in komolce na blazini, ki je na robu mize.
  • Zapremo oči, roke pa postavimo na mizo tako, kot bi molili z iztegnjenimi dotikajočimi se dlanmi.
  • Dlani so približno šest do deset centimetrov pred obrazom.
  • Pri tej vaji so oči vedno zaprte. Oči morajo biti usmerjene v enako smer, kot je glava.
  • Glavo pomikamo nekaj centimetrov v levo in nato še v desno stran.
  • Ko so oči pomirjene, se vedno bolj zavedamo prisotnosti dlani pred nami in si predstavljamo nasprotno gibanje dlani.

Nihanje s sklenjenimi dlanmi

Podaljšano nihanje

  • Pri podaljšanem nihanju vadimo s palico, pisalom ipd.
  • Stojimo z rahlo razkrečenimi nogami na mestu.
  • Palico držimo z obema rokama navpično tik pred seboj v višini oči.
  • Glava, oči in trup se gibajo istočasno v smeri premikajoče palice od desne proti levi in obratno.

Podaljšano nihanje

Opazovanje predmetov

  • Pustimo očem in mislim potovanje od predmetov do predmetov, ki se nahajajo v sobi.
  • Ko opazujemo določen predmet, si v mislih predstavljamo predmet, ki je podoben opazovanemu.
  • Če npr. opazujemo zaveso, si za kratek čas predstavljamo drugačno zaveso, nato nadaljujemo z opazovanjem in predstavljanjem drugih predmetov.