S strnjeno obliko izvajanja dodatne strokovne pomoči, ki poteka na Centru IRIS, se želimo odzvati na različne potrebe slepih, slabovidnih in otrok z okvaro vida, njihovih staršev in strokovnih delavcev v inkluzivnih šolah. Namen strnjene oblike DSP je, da lahko otrok v času vključitve v Center IRIS premosti morebitne težave in izzive ter nadgradi svoja znanja in veščine, ki jih pridobiva v okviru pouka na matični šoli. Vključitev v oddelek je prostovoljna in brezplačna.
Predlagane vsebine DSP in kdaj je smiselno vključevanje v oddelek
Vašemu otroku lahko nudimo pomoč predvsem pri:
- usvajanju kompleksnih pojmov in razvijanju predstav z ustreznimi pripomočki, prilagojenimi za slepe in slabovidne (npr. modeli živali, pestra zbirka glasbil, prilagojen tipni koordinatni sistem …),
- razvoju tehnik opismenjevanja v brajici ali vidni pisavi (učenje in utrjevanje brajice, slepega desetprstnega tipkanja),
- navajanju na uporabo računalnika, prilagojene strojne in programske opreme (brajeva vrstica, elektronsko povečalo, povečava zaslonske slike),
- veččutnem učenju (razvoj tipnega, slušnega zaznavanja, vaje vida),
- navajanju na delo s prilagojenimi učbeniki, pripomočki in drugo opremo,
- razvijanju različnih učnih strategij,
- spoznavanju različnih tipov nalog na učnih listih in pisnih preizkusih,
- razvijanju samostojnosti pri šolskem delu.
O vključitvi otroka v oddelek je smiselno razmislit ob:
- dilemi, kam vpisati vašega otroka v prvi razred – v lokalno osnovno šolo ali v Center IRIS,
- usvajanju specialnih znanj (npr. brajica, vaje vida, orientacija, linearni matematični zapis, vsakodnevne spretnosti),
- usvajanju novega pripomočka za delo pri pouku (npr. elektronska lupa ali brajeva vrstica),
- pripravah na nacionalno preverjanje znanja (NPZ),
- pripravah na različna tekmovanja,
- pripravah na izvajanje bralne značke,
- drugih potrebah in izzivih, ki se pojavljajo med vzgojno-izobraževalnim procesom.
Kdaj in za koliko časa se lahko otrok vključi v oddelek?
Obisk pouka prilagajamo otrokovim potrebam, zato se lahko v oddelek priključi kadarkoli med šolskim letom. Lahko nas obišče enkrat ali večkrat, le za en dan, teden dni ali več časa. Ker pouk poteka v dogovoru z matično šolo, z učno snovjo ni v zaostanku. Pri pripravi programa sodelujejo tako otrokov razrednik, tiflopedagog ter učitelji v Centru IRIS. Skupaj pripravijo načrt dela in individualni urnik za učenca. Običajno se otroci priključijo drugim razrednim oddelkom Centra IRIS, v določenih primerih pa lahko delo poteka individualno.
Učencem omogočamo tudi brezplačno nastanitev v domu učencev in dijakov Centra.
Prednosti vključevanja vašega otroka v oddelek strnjene oblike izvajanja DSP
Vaš otrok bo:
- deležen dodatne strokovne pomoči in podpore pri učenju novih veščin ali pripomočkov in drugih novosti,
- na tekočem s šolsko snovjo, ki jo bodo obravnavali njegovi sošolci v matični šoli,
- spoznal svoje vrstnike in mogoče tudi prijatelje, ki se soočajo s podobnimi izzivi v šoli in življenju ter
- pridobil nove izkušnje, ki bodo okrepile njegovo samozavest in ga opolnomočile.
Starši:
- dobite potrditev, da vaš otrok prejema znanja in razvija svoje veščine v ustreznih okoljih,
- ohranjate zaupanje v obe inštituciji, v kateri je vključen vaš otrok, ker je zanj poskrbljeno celostno in
- imate možnost pogovora s strokovnimi delavci Centra IRIS o delovanju in napredovanju vašega otroka.
Učitelj v inkluzivni šoli:
- pridobi možnost sodelovanja z učitelji Centra IRIS z različnih predmetnih področij in na ta način lahko nadgradi svoja obstoječa znanja ter
- je bolj suveren pri podajanju snovi in ocenjevanju.
Kako poteka vpis otroka v oddelek?
- Najprej je pomembno, da mobilni pedagog, učitelj in starši izrazijo interes za vključitev otroka v oddelek strnjene obravnave DSP.
- Interes in namen nato opredelijo v otrokovem individualiziranem programu (IP).
- V naslednjem koraku mobilni pedagog o načrtovanju prihoda otroka obvesti koordinatorja oddelka strnjene obravnave DSP v Centru IRIS.
- Koordinator nato s pomočjo matičnega učitelja in mobilnega učitelja pripravi program dela.
- Koordinator vzpostavi kontakt s starši ter jim pošlje prijavnico, ki jo izpolnjeno vrnejo vsaj deset dni pred izvedbo strnjene obravnave DSP.
Kaj sledi po zaključku izvedbe strnjene obravnave DSP?
- Po zaključku izvedbe programa sestavi koordinator končno poročilo o poteku strnjene obravnave DSP. Prejmejo ga mobilni pedagog, otrokov matični učitelj ter starši.
- Po zaključeni izvedbi se lahko starši in učitelji obrnete na strokovne delavce, vključene v proces izvajanja. Z veseljem vam bodo odgovorili na zastavljena vprašanja.
Dodatne informacije in vprašanja
Zelo bomo veseli vašega zanimanja in vprašanj, ki se vam porajajo. Naslovite jih lahko na:
- matičnega pedagoga vašega otroka,
- ravnateljico Centra IRIS, Katjušo Koprivnikar (koprivnikar@center-iris.si),
- koordinatorico oddelka, Mio Kačič (kacic@center-iris.si).
Informacije so na voljo tudi v zgibanki (pdf).